mencari segalanya :)

Friday, August 2, 2013

expensive advise.



ASSALAMUALAIKUM oullsssss ~ ttbe harini terajin plak nak update . yelaaaa.. exam dah habes kan *lompat bintang* argh ! stress gila jawab accounting. boleh plak tak balance trial balance. dah tu , smpi ratusan ribu bezanya. mmg menggila lah kan ! bila dah siap tadi, tinggal 30 minit, erm . PASRAH ! itu je yg ada dalam fikiran. mmg xkan sempat nak check or betulkan.


harini aku nak story mory tentang advice yg aku dapat drpd salah seorang STAFF SCD DEPT :) yg bernama ENCIK RAHMANSHAHPUTRA BIN AFRIZAL. tu laa gambar encik shah. bagi pendapat aku laa kan. dalam byk byk department yg aku pergi kat msu ni, SCD department laa yg paling sporting , paling the best , paling paling happening ! ENCIK FAREEZ, ENCIK WAN, ENCIK SHAH, ENCIK HISYAM, ENCIK AZIM, CIK MIRA, CIK ISMA, CIK PUAN ZATI .. mereka tersangat laa sporting. sangat sangat best duduk semeja dgn diaorg. mesti sakit perut tergelak.....

amboiiiii ~ panjang lebar sungguh aku dok promote psl SCD ni kaaan. dah dah ,

OKEY , back to our story ! petang tadi .. lepas balik drpd bazaar.. aku duduk semeja dgn cik adda & encik shah .. & cnaa .. when suddenly .. kepala otak aku replay segala apa yg jadi malam semalam. ASTAGHFIRULLAHALAZIM ! kenapa mesti kau muncul dalam kepala aku. di saat aku ingin tersnyum, kenapa kau hadir untuk memusnahkan segalanya -..- dengan ttbe aku terus bangun & belah drpd tempat tu. & aku terdengar encik shah tanya kat cna "kenapa dgn sofea tu" .

encik shah, maafkan saya :') saya xde niat nak bersifat kurang ajar, tp saya cuba untuk tidak menangis di depan semua orang. sbb tu saya belah pergi tempat lain. serious saya x berniat nak kurang ajar, .. saya just .. erm.. stress skit !

setelah beberapa minit duduk kat tangga besar msu, aku kembali ke tempat duduk aku & encik shah tanya "kenapa?" & aku mula untuk bercerita. permulaan cerita aku , hanya sekadar 2 patah perkataan. "JANTAN KABERAT !"

bermula drpd 2 perkataan tu laa encik shah mula berkata kata & kata katanya membuatkan aku mengalirkan air mata. terharu ? mungkin. tapi aku taktahu knp aku rase sebak sgt bila di tegur.

"sebabkan dia jantan kaberat laa dia mcm tu. klau awak layan.. awak pon same mcm je. perempuan kaberat. senang cerita mcm ni laa.. klau orang datang jumpe awak.. tp dia x bagi salam kat awak.. awak rugi pape x ? x kan ? so mcm laa kronologinya . maaflah kalau ayat saya pedas.. tp anggaplah mcm syaitan. bila awak melenting dia suka, bila awak diam .. dia marah .. mmg bukan senang untuk kita nak jaga hati manusia.. tp sebelum awak nak jaga hati semua orang. awak kene jaga hati awak sndri. sebab bagi saya, bila awak x mampu nak jaga hati awak sndri, awk sebenarnya dah sakitkan hati orang lain.. contoh la kan, awak ada masalah dgn A, tp sekeliling awak ade ramai orang. kata kata awk tu awk tujukan kepada A tp sbbkan semua orang taktahu , so mereka akan terasa dgn kata kata awak. hidup ni xde ape yg senang. dgn cara ni laa sbenarnya yang boleh mematangkan kita .."

aku terdiam. aku cube proses balik apa yg aku dengar & bila di fikirkan balik.. kenapa selama ni aku x pernah terfikir mcm tu. kenapa selama ni orang x pernah cakap mcm tu kat aku. YA ALLAH, Kau telah menghantar seorang hamba yang baik hati untuk menolong aku. hanya dengar kata kata , aku sedar di mana aku bediri skg.

walaupun aku duduk semeja dgn encik shah dalam waktu yg singkat tp byk bende yg aku absorb.

macam haritu .. time nak exam management .. encik shah ade cakap, bila dah nak exam, jgn bace pape nnti bile nak jawab soalan ,. kita akan jadi blank. and true enough ! waktu exam, aku lupa definition of contingency planning & planning process sedangkan aku dah belek notes psl bab tu right before msok exam.

pertemuan yang singkat , & byk bende yang aku belajar drpd encik shah, well he's a counsellor .. so no doubt laa kan ^^

pape pun, hari ni aku byk muhasabah diri. in sha Allah, semoga hari besok menjadi lebih baik drpd hari ni ^^ goodnite y'all !
seribu penghargaan kepada awak ^^ terimakasih.

No comments:

Post a Comment