mencari segalanya :)

Wednesday, July 31, 2013

berbuka puasa with PDK SELAYANG

ASSALAMUALAIKUM ~ hari ini saya rasa sangat sangat sangat sangat sangat PENAT yang teramat sangat. haa, nampak sgt penat dia tu kaan. nak di jadikan cerite , as u oulss tahu msu mmg tiap tiap ade iftar bersama but hari ni sgt sgt special di mana hari ni merupakan hari pengagihan zakat kepada 17 buah rumah kebajikan , pelajar sekolah menengah & rendah & juga pelajar msu & ptpl sndri.

setiap drpd kami committee ramadhan di bahagikan tugas oleh encik wan yang handsome lagi comel. dan aku ? AKU DAH LAA KECIK , dan dan kene handle group yg paling besar. 60 + 7 pax from PDK SELAYANG. perghhh ! mmg aku tawakal gila habes laa. takot gak nak jaga budak smpi 60 orang. saya dah laa kecik lagi kemetot kan :')

dan saat saat di nanti nantikan akhirnya mereka sampai jugaaaaa. waktu tu aku rasa mcm nak lompat bintang depan semua orang sbb majority nya semua .. budak budak kecik & ade laa dlm 8 orang yg dah dewasa & baru aku tahu.. pdk selayang ni actually focused kepada OKU ..

rase terharu gila bila bawak diaorg g u-plaza "FUYYOWWW ! cantiknyaa !" "eeh, ade kolam ikan laaaa"
ya ALLAH.. aku hanya mampu tersenyum je melihat kerenah anak anak ni. lepas dah settle semua. dah agihkan zakat semua.. aku dapat tgk mereka tersenyum riaaaaaang .. tak lain tak tidaknya sbb dapat duit raya laa kan. tibanya masa untuk kita makan (berbuka puasa) ramai ramaiiiiiii

demi anak anak ini, aku sanggup tak makan nasi & biarkan diaorg makan smpi habis. aku pilih meja yg ramai anak lelaki sbb mereka senang nak d approach & sgt byk mulut , suka bertanya. mmg melayan je la kan !
dlm pade aku bejalan nak usha anak anak yg lain makan, mate aku tertangkap pada sorang budak ni, dia guna sudu & garfu tp cara dia pegang tu terbalik, niat aku nak ngajar dia pegang dgn betul tp dia kta.. ibu jari dia sakit .. sbb terkene bunga api. secara reflex action *melampau gila ayat !* aku terus tarik kerusi , duduk & suap budak tu smpi habes nasi sepinggan. & dengan bangganya BUDAK TU PANGGIL AKU 'CIKGU' pergh ! ye laa dik, cikgu pon cikgu laaaaaaaaaaaaa. geram jee aku tengok budak ni.

tp kan .. bila nak hantr diaorg balik.. rase mcm nak peluk je sorang sorang.. hmmmm, andai je aku mampu untuk lawat diaorg kt pdk selayang :( i miss all of uuuuuu !
seribu penghargaan kepada awak ^^ terimakasih.

No comments:

Post a Comment