mencari segalanya :)

Monday, December 17, 2012

air mata dan senyuman.

orang kata , air mata yang mengalir merupakan satu doa di saat bibir tidak mampu untuk berkata apa apa tp aku taktahu laa sejauh mana kebenaran ayat ni.

air mata wanita mengalir di saat wanita terlalu bersabar & tidak mampu untuk menahan perasaan sakit hatinya. tipu laa kalau korang takpernah menangis. waktu kecik menangis sebab lain tp bila dah besar bila dah punya hati dan perasaan kita akan menangis sebab lain :)

dunia ni satu tempat , satu perjalanan , satu pentas untuk kita. kita laa wataknya & Allah merupakan directornya. ajal , maut, jodoh dan pertemuan , rezeki, itu semua rancangan Allah. kita hanya perlu untuk ikut & make sure kita laksanakan Amar Makruf Nahi Mungkar.

air mata & senyuman , ramai orang suka kaitkan air mata & senyuman dengan cinta pada manusia ;)
ada satu ayat yg menarik perhatian aku kat fb , tp ntah mana perginya gambar tu ..

"Cinta pada manusia adalah urusan Allah, Cinta pada Allah adalah urusan manusia."

tak perlu kias ayat panjang panjang , 1 ayat yang membawa 1000 maksud. bila kita bercinta, mesti akan ada gaduh , cemburu , && all that stupid stuff & kita akan realise bende tu bila kita dah break up nanti. *true story!

tapi pernah tak kita merasa , dalam 1 minggu . . both of us sgtsgt busy , msg pon waktu malam . itu pon skaly jea dengan ucapan "jangan lupa solat isya' , selamat malam. assalamualaikum" & tunggu the next night untuk terima msg yg sama. during the whole day kita busy smpi x mampu nak pgg hp nak text 'awk buat apa tu?' kat dia. tp bila Allah panggil kita untuk pergi 'dating' .. di situ laa kita akan luahkan segala perasaan rindu & sayang yg terpendam dalam hati kita & di situ juga laa kita akan mendoakan dia ;)

guess what , walaupun kita tak msg dia tp hati kita pasti akan tenang seolah dia ada di sisi kita . .
itulah yang dinamakan kasih dan sayang berlandaskan Cinta Illahi. ^^

Assalamualaikum korang , adiosssss ~
seribu penghargaan kepada awak ^^ terimakasih.

No comments:

Post a Comment