mencari segalanya :)

Thursday, November 22, 2012

perasaan.

semua manusia ada perasaan. pokok, haiwan, air pon ada perasaan juga.
tapi perasaan kita hanya kita & Allah saja yg tahu. kita boleh cakap dengan orang yg kita tengah happy walaupun time tu kita tengah sedih. believe me , even orang yg rapat dengan kita pon takkan tahu hati & perasaan kita.

dalam peralihan drpd kanak kanak ke remaja ke dewasa , pasti akan byk bende yg berlaku menyebabkan kita kadang mengalirkan air mata, memaki hamun orang, terlepas baran & semua bende yg negatif.
yes aku pon pernah lalui semua tu. zaman persekolahan tu tak sebest & tak se-perfect orang lain.
aku bergado dengan cikgu cikgu, aku bergado dengan kawan.
get this , drpd aku start pindah kat nilai & sekolah kat cempaka nilai . aku takpernah ade orang yg aku gelar as BFF . i want one tp ye la , budak baru kan . siapa nak kawan ? plus saya terlalu lemah & saya tak mampu untuk defence diri saya sendiri.

masuk sekolah menengah , the same thing happen menyebabkan aku rasa aku perlu untuk berubah.
aku bukan jenis yang cengeng, satu sbb drpd kecik aku di latih untuk jangan menangis. even jari aku tersepit kat pintu kerete pon aku tak menangis (bukan taknak tp sbb mama dah kata waktu aku kecik , menangis hanya kalau aku lapar) tapi mata merah laa tahan air mata. second, sbb aku ni anak pertama. sifat aku lebih kpd sifat lelaki , ganas , kasar , serba serbinye laa tp alhamdulillah bila dah besar ni , aku pandai tune diri aku sndri untuk jadi seorang muslimah & anak yg solehah. third , aku kurang kawan perempuan , waktu kat sri damansara, geng aku semua lelaki sbb bagi aku perempuan ni lembik. keje asyik nak menangis tp bila aku smpi kat nilai , aku xde kawan , ade laa kawan tp kawan yg sebenarnya seorang lawan.

daripada seorang perempuan yang lemah lembut & sering di pijak kepala aku bertukar untuk menjadi seorang yang tegas & berterus terang. yet , orang still tak suka dengan aku. orang takboleh terima cara aku ,
barangkali aku terlalu tegas.  baikla , mulai harini , aku hanya akan mendiamkan diri. itu adalah cara aku dan barangkali itu adalah lebih baik untuk di praktikkan . aku pernah dengan ustaz cakap , orang yg bijak hanya akan bercakap bila perlu tp dulu aku tak paham mksd tu . now i get it & that is how im going to be. In Sha Allah , dengan izin Allah , semuanya akan menjadi kenyataan . amiin ya rabb alamiin.

bersabar lah duhai hati , ini merupakan dugaan untukmu di alam fana.
seribu penghargaan kepada awak ^^ terimakasih.

No comments:

Post a Comment