mencari segalanya :)

Saturday, October 27, 2012

ya Allah , cair hati kejap.


korang penah tak baca novel yg sepasang kekasih ni jatuh hati kat jiran sebelah rumah & yade yade yade
yade ? JYEAHHHH . well, aku takpena sangka cerita tu jadi kat aku tp part yg jatuh hati plus couple couple tu belum lagi laa okeng.

seriously . i never knew yang pakcik sufian (jiran sebelah rumah) ada anak lelaki sebenarnya.
aku just kenal , pakcik sufian, isteri dia & anak perempuan dia yg dah kahwin tu.

asalnya pertemuan kami bila mama suruh aku hantar daging korban kat rumah pakcik sufian,
waktu tu plak aku ni dah mengglabah nak siap  sbb nak balik kampung. maklum laa, aku ni bersiap lambat sikit XD puas aku pikir, aku nak pakai baju apa. takkan nak pakai tshirt jea kot, raya nih !

godek punye godek almari yg sikit hari nak runtuh tuu. aku pon pakai laa kebaya kartini from indo yg berwarna hijau && shawl berwarna hijau lumut with my fav black jeans.

"loooooong, tolong hantar daging ni kat jiran sebelah"
"okeyyyyyyyy"

aku ni jenis cepat mengglabah sikit, picit loceng tak lak pakcik sufian keluar. aduhai , bagi salam pun , tak di jawab ! YA ALLAH orang tua ni .

"pergi laa ketuk pintu dia . gate tu tebukak, xpe"

haaaa, nak terjah ? ALLAHU RABBI , memang bederau laa darah aku kan nak mengetuk pintu rumah pakcik sufian.
tetibe ade mamat ni jengok drpd sliding door dia.

"ye ?"
" :) ni mama ada bg daging korban sikit "

heh lelaki , kau takboleh bukak pintu ke ?! ergh, aku ni bukannya perompak or penyamun. duhhai .
but once dia bukak pintu ..

YA ALLAH , HANDSOMENYA MAMAT NI ! berbaju melayu hijau ! dah laa berkulit putih, tinggi plak tu. kemas jeaa aku tengok. mesti dah 20 something dia nih. bibir dia merah jea mesti takpernah merokok.

"ohh, apa tu ?"
" :) ni daging korban , mama bagi"
"korban kat mana ? kat surau sini ke ?"
"a'aah , kat surah annur , kat tepi nilai spring."
"ohhh yesyes , terima kasih yee"
"sama sama"

the moment aku pusing blakang , tetibe dia cakap

"selamat hari raya" & dia senyum kat aku ..
"hee, selmat hari raya juga" HAISHH, at that moment , aku rasa nak pengsan pandang wajah dia yg boleh dikatakan suci tu .
& the moment aku nak bejalan ke arah gate dia AKU HAMPIR TELANGGAR SIDE MIRROR KERETE MYVI ! (mama kata, myvi tu dia punye :( )

after dah keluar daripada rumah dia, mama cerita .. tahun depan dia nak pergi ireland, buat degree kat sana for 5 yers & im like .. WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAT !

tetibe plak rase sedih dia kan, huh ! nampak sgt permainan dia nak minta penampar sebenarnya tuu .











seribu penghargaan kepada awak ^^ terimakasih.

No comments:

Post a Comment