mencari segalanya :)

Wednesday, October 17, 2012

pemergianmu buat selama-lamanya.

aku takpernah post apa apa pasal  kes ni.
harini baru hati aku rasa agak tenang untuk post bende bende mcm ni.
well,
siapa yg tahu tu tahu laa, siapa yg taktahu tu, hari ni baru laa korang tau.

lelaki yg pernah menjadi kekasih aku suatu ketika dahulu telah kembali ke rahmatullah pada 16 AUGUST 2012. 2 hari sebelum hari raya. dia accident pukul 10.30 malam.

asal aku dapat tahu psl kes ni drpd fb udin. udin yg tulis status kata 'AL-FATIHAH BUAT HAFIZ ASRAF'.
bila aku tanya dia, dia kata arwah accident tp waktu tu aku tak tepike pon yg arwah dah takde.
one min lepas aku tanya tu, the whole school started to text me, IM, pm aku pasal arwah.
YA ALLAH , at that moment, aku rasa semua tu hanya sekadar gurauan.
aku memang takdapat nak tahan air mata bila dengar cerita ni.
aku taktahu siapa nak contact nak sah kan cerite ni , lastly baru aku teringat kat qila.. bila aku call, qila dah menangis.. qila kata , arwah dgn azzam. & huzaifah kata, salah seorang meninggal.
YA ALLAH , even aku tak rapat dgn azzam tp azzam tu classmate aku dulu..
malam tu memang aku langsung tak boleh tydo. at that moment aku rase mcm arwah dgn pandang kat aku ..
bila bgn sahur tu, mak aku trus tanya & my mom menangis.. yelaa, arwah dulu anak angkat mom i .. he even call my mom 'mama' .. lepas sahur tu, baru laa dapat tido kejap. waktu tu laa yg aku mimpi psl arwah.

kiteowng jumpe kat satu tempat ni.. aku like .. "eh , bukan kau dah meninggal ke??" .. arwah just gelak jea.. & arwah cakap .. "mana adaaa. tu org lain laa. ala, kalau aku pergi pon, lek sudaaaa. takya la nangis nangis bagai" .. barangkali itu adalah pesanan teakhir dia untuk aku.. hmm .

pagi tu , pukul 7 lagi dah sampai kat rumah dia. qiela, kak zetty, kak ila, kak ila, cikgu cikgu, kawankawan, & pengarah jabatan pon turun smpi ke rumah arwah .. tp rezeki dia la.. post mortem tu lambat , jenazah arwah sampai rumah pukul 11 pagi. waktu solat jenazah tu diaorg buat lepas solat jumaat. ya Allah, rezeki dia laa masok kubur hari jumaat. betapa ramainya orang yg tlg solatkan jenazah untuk dia..

bila aku tgk muka mak , ayah & akak dia. aku rase sebak sgtsgt tp aku tahan .. sbb aku dah janji dgn arwah aku takkan menangis.
aku sempat masuk dalam rumah untuk tgk jenazah. waktu memang aku takpecaya tu dia. ikut hati aku. aku rase mcm nak peluk jea jenazah dia tp hmm. mana pergi adab aku kalau buat mcm tu. bila aku pandang muka dia, ya Allah .. bersih jea.. suci jea muka dia .. waktu tu , aku rase mcm nak rebah jea .. at that moment, kepala aku mcm flashback balik smua kenangan antra aku & dia dulu .. YA ALLAH , rase mcm baru semlm jea aku kluar date dgn dia with my parents.. hmm.

satu satu bende yg paling aku kesal is dia tak sempat nak baca msg teakhir aku .. dia tak online pon hari khamis tu .. smpi laa malam dia accident tu..   last aku ckp dgn dia .. "selamat hari raya pijo" itu jeaa.. & dia pon mcm nak taknak ckp dgn aku.. ntahla, myb dia penat kot waktu tu . dia kan busy .. myb .

entahlaa, aku taktahu nak tulis apa lagi psl arwah.
aku rindu sgtsgt kat arwah.
semlm aku baru jumpe 1 surat antra aku & dia. aku rindu dia sgtsgt.
semoga Allah tempatkan dia d kalangan org org yg beriman.


AL-FATIHAH
 buat 
MOHAMAD HAFIZUL ASRAF BIN MOHD NIZAM 
(14 mac 1995 - 16 august 2012)

*SORRY, memang sengaja aku taknak post picture dia. ckup laa sekadar korang tahu & mendoakan kesejahteraan dia kat dia. tqvm !
seribu penghargaan kepada awak ^^ terimakasih.

No comments:

Post a Comment